Ce trebuie sa stii cind cumperi masina noua in Canada

noua achizitie
Uite ca s-a inceput si 2018. N-am scris de mult pe blog, se pare ca am avut lucruri mai importante care mi-au rapit din timp, cum ar fi inca un bebe:) Am citeva articole incepute si care tot stau in draft, poate poate o sa gasesc timp sa le public. Acum insa vreau sa scriu despre altceva, ca tot memoria inca este fresh si sa nu uit.
Noi nu planificam sa cumparam masina noua, dar uite ca planurile se mai schimba. Un mic accident (noi nu am patit nimic, dar masina a fost destul de avariata in spate din cauza la cel care ne-a lovit) a facut sa cautam masina mai devreme decit am planificat. Pentru ca asigurarea a decis ca e mai comod sa ne dea bani pentru masina decit sa o repare, ne-am trezit ca avem doar citeva saptamini la indemina sa gasim masina potrivita. Noi cam stiam ce ne dorim insa nu eram siguri ca vrem sa cheltuim atit de mult pe o masina noua, or noi mereu ne-am zis ca niciodata nu vom cumpara o masina noua caci odata ce iesi de la dealer, valoarea ei scade radical. Ei bine, de data aceasta toate analizele si cercetarile care le facusem, ne dadu-se de inteles ca e mai buna investitie intr-o masina noua decit una folosita pentru ca diferenta de pret era de doar 4-6 mii $. In fine, nu vreau acum sa intru in detalii despre masina noua vs folosita ci vreau sa va zic cum e mai bine sa faceti ca sa luati un deal bun la o masina noua, daca asta e decizia care o luati. Deci:
1. Decide-ti ce tip de masina doriti
2. Daca aveti ocazia sa o conduceti inainte de a o cumpara e un plus mare ca sa va asigurati ca chiar e masina care o doriti
3. Nu pierde-ti timpul sa va duce-ti la dealer unde o sa pierdeti o gramada de timp si nervi (cum am facut noi) dar trimite-ti un email la vreo 4-5 dealeri din zona si intrebati ce pret va da pe masina X
4. Luati un raport gratuit de pe https://carcostcanada.com/ ca sa stiti exact cu ce pret a luat dealerul acea masina, care sunt taxele ce ei le baga si atunci o sa fiti mai siguri de pretul care il primiti sau oferiti.
5. Negociati prin email, cereti ce doriti si justificati oferta voastra. (Noi cind am negociat pt masina noua am stiut din start ca vrem remote starter si am avut grija sa negociem si sa avem instalat acest serviciu in pretul oferit)
6. Cind trimite-ti email la dealer, incercati sa o faceti la un sales manager, de regula ei sunt cei care iau deciziile si e mult mai usor de negociat.
7. Faceti-va tema pe acasa. Pune-ti pe hirtie toate numerele si atunci cind negociati e usor sa justificati o anumita suma.
Cam astia au fost pasii care noi i-am facut si vreau sa va zic ca a fost mult mai usor decit sa pierdem timpul la 5 dealeri sa vorbesti si sa pierzi nervii cu diferite persoane. Din 5 persoane la care am scris am ales 2 care ne-a placut ce au raspuns si am continuat sa negociem pina am ales doar unul care a oferit ceva ce noi am fost deacord. Trebuie sa fii gata sa ajungi la un compromis si sa fii realist, sa accepti ca si cel care vinde trebuie sa aiba un profit, insa deja depinde de tine cit esti de informat ca sa poti sa stii cit de mare/mic acel profit poate sa fie.
In cazul nostru am salvat cam 5 mii pentru ca ne-am facut tema pe-acasa si eram informati (o cunoscuta a luat masina similara si a platit cu 5 mii mai mult decit noi), plus am avut instalat tot ce am cerut si negociat. Am mers la dealer a doua zi dimineata, am dat miina cu sales managerul care am negociat pe email si peste 2 zile aveam masina noua acasa.
Toate astea s-au intimplat dupa ce cu o saptamina inainte fara sa stim care e procesul sa cumperi o masina noua, ne-am dus asa sa intram, sa vedem si am pierdut jumatate de zi ca sa aflam nimic, sa ne umplem de nervi ca am dat peste un sales person cu tupeu si derbedeu care incerca sa invirte numerele si sa ne inebuneasca, ca intr-un final sa lasam totul balta si sa plecam. Am venit acasa, am inceput sa citim sa vedem cum se face de fapt si ce am scris mai sus a fost calea pe care am ales-o dupa.
Cam asta e pe scurt. Daca aveti intrebari, va raspund cu drag.

Comments