Activitati pentru cei mici

 
 De cind au aparut copiii, prioritatile noaste s-au schimbat, precum s-au schimbat si activitatile pe care le facem. Cind inca nu avem copii si auzeam colegi de serviciu care mereu erau pe drumuri cu copiii la diferite activitati, nu prea ii intelegeam, dar uite ca am ajuns si noi sa nu prea avem timp liber si sa alergam din stinga in dreapta sa il ducem pe Nicu ba la inot, ba la gimnastica or lectii de patinaj.
Nu ma pling, chiar imi face placere sa il vad cum evolueaza si cum prinde din mers anumite aptitudini.
Noi am inceput de foarte devreme, de pe la 2 ani si jumatate a lui iar pe unele activitati (cum a fost fotbalul) am cam aruncat banii in vint pentru ca el era prea mic sa inteleaga ce se cere de la el.

Cred ca cea mai buna investite facuta pina acum a fost inotul, lectiile de patinaj si cele de skiat. Inotul iubeste cel mai tare si ma bucur sa vad cum doar intr-un an a progresat la nivelul 4 si inoata singur pe sub apa vreo 6m. 

Patinajul nu l-a iubit din prima, insa dupa a 3 lectie a prins firul, si chiar daca il inscriesem la curs cu7 saptamini mai tirizu decit ceilalti colegi, a reusit sa treaca nivelul mai devreme decit unii si a avansat la urmatorul nivel. Imi creste inima de bucurie cind il vad la fiece lectie cum stapineste din ce in ce mai bine patinele.


 
 Iarna aceasta a avut prima experienta la ski. Nu prea a avut parte de timp bun ba chiar primele 3 clase private care le-a avut cu instructorul au avut parte la o temperatura de -30, deci m-a mirat mult ca a mai vrut sa mearga la ski, cu toate ca de multe ori a trebuit sa il "mituim" cu niste junk food sau o jucarie noua.
 
Cind traiesti in Canada este esential sa stii a patina si skia, pentru ca daca in mediu ai parte de 4-5 luni de iarna e bine sa stii a face ceva sporturi de iarna.
Recent l-am inscris iarasi la gimnastica, prima tentativa de acum un an si ceva nu prea a mers si am renuntat pentru ca nu vroiam sa il oblig sa faca ceva ce nu ii place, dar cred ca la virsta de 2 ani simplu is prea mici pentru asa tipuri de clase. Acum la 3 ani si 8 luni diferenta e mare, cu atita placere sare si se "antreneaza" plus intelege ce se cere de la el.
la 3.8 ani
la 2 ani

Toate aceste activitati costa si nu sunt ieftine de loc as zice, insa daca nu o sa investim in copii nostri atunci in cine? E bine sa ii expunem la multe activitati si sa vedem care este pasiunea sau talentul lor si atunci sa ii sustinem mai departe.
Cu Theo am inceput deja bazinul si pina cind ii place. Il mai lasam sa creasca pentru alte tipuri de activitati. Am prins la minte dupa primul copil :) Voi la ce activitati mergeti cu cei mici?

Comments